Κοινοποίηση:

Πέρασαν 16 χρόνια από το μακρινό 2005, όταν το λιμάνι της Καλύμνου, που κατασκευάστηκε τότε ως “Αλιευτικό Καταφύγιο”, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δέσουν τα “μεγάλα” πλοία της ακτοπλοϊας, με το έργο να βρίσκεται ακόμη στην αρχική φάση των μελετών, ενώ μια ελπίδα φαίνεται στον ορίζοντα καθώς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προγραμμάτισε 8.000.000 για την κατασκευή της νέας αποβάθρας εξωτερικά του λιμανιού του νησιού.

Το 2010, έγινε μια παρέμβαση στον προσήνεμο μόλο του λιμανιού που σύντομα όμως κατέρρευσε και μετά από περιπέτειες δύο Δημαρχιών και πάνω από 500 χιλ. ευρώ, φτιάχτηκε η “πρόχειρη” αυτή κατασκευή, ώστε να μπορούν να δέσουν τα πλοία τύπου BLUE STAR, σε έναν χώρο φυσικά ακατάλληλο για αυτή τη χρήση, με ταλαιπωρία επιβατών και επαγγελματιών, ενώ η “προκατασκευασμένη” αίθουσα επιβατών στην είσοδο, αποτελεί “μια ασπιρίνη” στο μείζον πρόβλημα του νησιού.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου, το έργο, με τίτλο “Κατασκευή αποβάθρας Ο/Γ σκαφών εξωτερικά του λιμένα Καλύμνου“θα εκτελεστεί επί του υφιστάμενου προσήμενου μόλου. Προβλέπεται αμφοτερόπλευρη διαπλάτυνση, εντός και εκτός λιμενολεκάνης ώστε να δημιουργηθούν 2 θέσεις πλαγιοδέτησης, 1 φορτηγού και 1 τουριστικού  και 1 θέση πρυμνοδέτησης 1 Ε/γ-Ο/Γ πλοίου 200μ. εκτός της λιμενολεκάνης”, συνολικού προϋπολογισμού 8 εκ. ευρώ.

Το ζητούμενο είναι η ετοιμότητα του Δήμου και συγκεκριμένα του ΔΛΤ, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες και να δρομολογηθεί η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου λιμανιού, καθώς εδώ και 16 χρόνια η Κάλυμνος αντιμετωπίζει το φάσμα της “ακτιπλοϊκής απομόνωσης”.

Είναι γνωστό πως ήδη έχουν εκφραστεί αντιρρήσεις για την επιλογή του ΔΛΤ να κατασκευαστεί η νέα αποβάθρα στο υπάρχουσα πρόχειρη κατασκευή στον προσήνεμο μόλο του λιμανιού, με τις αντιπολιτεύσεις να επικρίνουν αυτή την επιλογή που θεωρείται λανθασμένη και κυρίως μη βιώσιμη, ενώ προκρίνεται η κατασκευή του έργου στην περιοχή των παλαιών σφαγείων.

Τον περασμένο Φεβρουάριο ο Κώστας Κάτρης, δημοσίευσε μια “εναλλακτική και βιώσιμη λύση” για την κατασκευή του λιμανιού, θεωρώντας την επιλογή του ΔΛΤ ως ασύμφορη από άποψης κόστους και ωφελιμότητας.

Ακολουθούν τα σχέδια που έδωσε ο Κ. Κάτρης στην δημοσιότητα και το πρώτο αφορά την επιλογή του ΔΛΤ ενώ το δεύτερο την εναλλακτική πρόταση που ο ίδιος κατέθεσε

Η Επιλογή του ΔΛΤ
Η εναλλακτική πρόταση Κάτρη στα παλαιά σφαγεία
Κοινοποίηση: