Ήταν Κυριακή 1η Νοεμβρίου του 2020, όταν η είδηση για τη φωτιά που ξέσπασε στο Κάλυμνος Σταρ της ΑΝΕΚ, κοντά στα Κουφονήσια και η βύθιση του σκάφους στη συνέχεια, συγκλόνισε την τοπική κοινωνία και για την “θλιβερή αυτή επέτειο”, η παράταξη του Γιάννη Μαστροκούκου, εξέδωσε ανακοίνωση τονίζοντας πως μετά από δύο χρόνια δεν έχει υπάρξει καμία ενημέρωση για τα αίτια βύθισης, ενώ επαναφέρει τα ερωτήματα σχετικά με την κατασκευή του νέου σκάφους και καταλήγοντας καλεί τον ίδιο τον Δήμαρχο να δώσει απαντήσεις

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ

ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ: ΜΑΣΤΡΟΚΟΥΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ            

ΚΑΛΥΜΝΟΣ 01/11/2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σήμερα έχουμε θλιβερή επέτειο! Συμπληρώθηκαν 2 ολόκληρα χρόνια απ’ την ημέρα που εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο σκάφος της ΑΝΕΚ «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ», εν πλω, προς Πειραιά, που είχε ως αποτέλεσμα την ολική του καταστροφή και τη βύθισή του.

Η επιλογή της διοίκησης Θανάτση -Διακομιχάλη να στείλουν το πλοίο μας στον Πειραιά, για συντήρηση, ενώ μπορούσαν οι εργασίας να γίνουν σε τοπικό επίπεδο, ήταν μια ενέργεια που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε και που τελικά στάθηκε μοιραία.

Δύο χρόνια πέρασαν από τότε και δεν έχει υπάρξει η παραμικρή ενημέρωση μέχρι σήμερα.

Θέτουμε για πολλοστή φορά τα παρακάτω ερωτήματα και αναμένουμε απαντήσεις!

 Για πυρκαγιά στο «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ»

1. Πώς προήλθε και από που η πυρκαγιά στο σκάφος μας;

2. Γιατί το σκάφος δεν έστειλε σήμα κινδύνου SOS;

3.Η  υπόθεση από πλευράς ποινικής διαδικασίας, έχει κλείσει; Αν ναι, τι      αναφέρει η απόφαση περί αρχειοθέτησης;

Για τη ναυπήγηση του νέου σκάφους

  1. Είναι αλήθεια ότι το κόστος ναυπήγησης του νέου πλαστικού σκάφους θα ξεπεράσει το 1.550.000 ευρώ; Ένα ποσό, σχεδόν υπερδιπλάσιο, απ’ την αποζημίωση που η ΑΝΕΚ ισχυρίζεται ότι έλαβε από την ασφαλιστική Εταιρεία, για την ολική  καταστροφή του «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ;»
  2.  Με ποιά τεχνοοικονομική μελέτη προχώρησε η ΑΝΕΚ στη ναυπήγηση του νέου σκάφους;
  3.  Πότε προβλέπεται, σύμφωνα με τη σύμβαση, να ολοκληρωθεί η ναυπήγησή του και να μας παραδοθεί;
  4.  Ποιό το συνολικό χρηματικό ποσό, στο οποίο τελικά θα ανέλθει η ναυπήγηση του νέου σκάφους;
  5.  Ποιά τα  επιπλέον χρήματα, πέραν της αποζημίωσης, που θα καταβάλει η ΑΝΕΚ; Θα καλυφθούν με δανεισμό ή από άλλη πηγή;
  6. Το νέο σκάφος θα δρομολογηθεί στη γραμμή Κάλυμνος-Μαστιχάρι ή σε άλλη γραμμή;
  7. Ποιός θα είναι ο αριθμός των μελών του πληρώματος (σύνθεση σκάφους) κατά τη χειμερινή και ποιός κατά τη θερινή περίοδο;
  8.  Ποιά είναι τα διαφυγόντα κέρδη για την ΑΝΕΚ στα 2 χρόνια που έχει μείνει μόνο με το ένα σκάφος στη γραμμή Κάλυμνος – Μαστιχάρι;
  9. Ποιός ευθύνεται για την καθυστέρηση ναυπήγησης του σκάφους και δεν έχει παραδοθεί στους  9  μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με το Ναυπηγείο, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί;
  10. Ποιές είναι οι ποινικές ρήτρες που προβλέπεται να καταβάλει η κάθε πλευρά σε περίπτωση που φέρει την ευθύνη καθυστέρησης;

Επειδή η Παράταξή μας πριν ένα περίπου μήνα έστειλε επιστολή στο Δήμαρχο και στον Πρόεδρο της ΑΝΕΚ, ζητώντας σχετική ενημέρωση  θέτοντας παρόμοια ερωτήματα.

Επειδή κ. Θανάτσης απάντησε με μία υβριστική επιστολή, αποφεύγοντας, ως συνήθως, να απαντήσει για την «ταμπακιέρα».

Επειδή ο κ. Δήμαρχος μέχρι σήμερα δεν εδέησε να μας απαντήσει.

Επειδή  αμέσως μετά την ολική καταστροφή του «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ», ο Δήμαρχος Δημήτρης Διακομιχάλης δήλωνε δημόσια, ότι από τούδε και στο εξής θα ήταν αυτός που προσωπικά θα ενημέρωνε τον Καλυμνιακό λαό για θέματα ΑΝΕΚ

Επειδή και εμείς θεωρούμε αναξιόπιστες τις απαντήσεις του κ. Θανάτση.

 Καλούμε τον κ. Διακομιχάλη να μας απαντήσει, προσωπικά και επί της ουσίας, στα παραπάνω εύλογα ερωτήματα που θέσαμε, για την ενημέρωση των μετόχων, αλλά και του Καλυμνιακού λαού.