ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΑ ΤΕΧΝΗΤΟΥ  ΝΕΦΡΟΥ ΚΥΡΙΑΡΧΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΖΟΥΝ ΑΜΕΣΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΠΑΘΟ  ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΣΟ

Μετά την τριήμερη περιοδεία μου στο νησί της  Καρπάθου έχω την υποχρέωση που ανέλαβα απέναντι στους κατοίκους της, να αναδείξω τα προβλήματα που μου έθεσαν και να ενώσω τη φωνή μου μαζί τους, στην κοινή προσπάθεια για την επίλυσή τους.

Τα προβλήματα είναι πολλά, δυσχεραίνουν την καθημερινότητά τους και πολλά από αυτά αγγίζουν την ίδια την ύπαρξή τους.

Κυρίαρχα, πάνδημα και ζωτικής σημασίας αιτήματα Καρπάθου και Κάσου, για τα οποία απαιτείται άμεση λύση αποτελούν το ακτοπλοϊκό και η δημιουργία και λειτουργία Μονάδας Τεχνητού Νεφρού στο Νοσοκομείο της Καρπάθου.

Διότι δεν είναι ανεκτό πια η Κασοκαρπαθία να μην έχει σε δωδεκάμηνη βάση σύγχρονη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά και την Ρόδο. Με ταυτόχρονη βέβαια άσκηση τιμολογιακής πολιτικής περιορισμού του κόστους του εισιτηρίου για να το αντέχει ο μισθός ή το μεροκάματο του Καρπάθιου και του Κασιώτη.

Αποτελεί εμπαιγμό να δρομολογείται αξιόπιστο πλοίο μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες ή τις προεκλογικές περιόδους .

Και είναι αυτονόητο ότι το  Μεταφορικό Ισοδύναμο, πρέπει επιτέλους να καταβάλλεται άμεσα, όπως και επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που θεσμοθέτησε και εφάρμοσε αυτό το εμβληματικό μέτρο, που αποτελούσε διαχρονικό αίτημα των νησιωτών .

Η μη ύπαρξη Μονάδας Τεχνητού Νεφρού αναγκάζει τους νεφροπαθείς και τις οικογένειές τους να μετακομίζουν στην Αττική, την Ρόδο, ακόμα και την Κρήτη, για να μπορούν να επιβιώνουν. Επομένως η άμεση εγκατάσταση της θεραπευτικής μονάδας είναι επιβεβλημένη, δεδομένου ότι   ο αριθμός των νεφροπαθών στα δύο αυτά νησιά υπερβαίνει τον αριθμό που απαιτείται αφού υπολογίζονται σε περισσότερους από 25.

Πέραν αυτών εξίσου σημαντικά  προβλήματα συνιστούν:

•Οι ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό στο Νοσοκομείο.

•Η μη ύπαρξη αξονικού τομογράφου στο νησί.

•Η έλλειψη κόμβου στο Νοσοκομείο και μέριμνας σε αυτό για τα όμβρια ύδατα.

•Η έλλειψη γηροκομείου και η μη αξιοποίηση του κτιρίου του παλαιού Κέντρου Υγείας.

•Η παραμέληση του οδικού δικτύου και του περιβάλλοντος χώρου του αεροδρομίου

•Τα προβλήματα από τους Δασικούς Χάρτες.

•Το πρόβλημα με τα αδέσποτα και την έλλειψη αγροφυλάκων (μόνο ένας στο Δασονομείο).

•Η εγκατάλειψη των Χωριών, που υπαγορεύει την επαναφορά των Αυτόνομων Συνδυασμών  για τις Κοινότητες, μαζί με διαχείριση πόρων του δημοτικού προϋπολογισμού για αντιμετώπιση προβλημάτων καθημερινότητας και άσκησης τοπικών αρμοδιοτήτων, σαν στοιχειώδη μέτρα για να μην εγκαταλείπονται οι Κοινότητες και τα Χωριά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – Π Σ, στη δύσκολη μνημονιακά ναρκοθετημένη, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, περίοδο που κυβέρνησε, απέδειξε ότι θέλει και μπορεί να ασκήσει Νησιωτική Πολιτική .

Το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για τα νησιά, το Μεταφορικό Ισοδύναμο, οι αφαλατώσεις, η ενίσχυση των δρομολογίων της Καρπάθου και της Κάσου, όπως και του Καστελλόριζου και της Τήλου, αλλά και η νέα γραμμή «Σητεία – Κάσος», μαρτυρούν του λόγου το αληθές.

Το «Επιτελικό Κράτος» του Κυριάκου Μητσοτάκη, αφού για τέσσερα χρόνια δεν έλυσε κάτι από τα προαναφερόμενα, υπόσχεται τώρα, προεκλογικά, ότι θα δρομολογήσει λύσεις για κάποια από αυτά.

Η αλήθεια όμως είναι ότι μόνο μια Κυβέρνηση προοδευτικής κατεύθυνσης, με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, εκτός μνημονίων και επιτροπείας, μπορεί να δώσει τις αναγκαίες λύσεις στα παραπάνω χρονίζοντα προβλήματα.

Δηλαδή μια κυβέρνηση που πιστεύει στον δημόσιο χαρακτήρα του Εθνικού Συστήματος Υγείας, που δεν έχει αλλεργία σε ό,τι έχει πρώτο συνθετικό την λέξη Δημόσιο αλλά αντίθετα πιστεύει πως μια αξιοκρατική, ισχυρή και αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση μπορεί να είναι ο πυλώνας που θα στηρίξει την ιδιωτική πρωτοβουλία και την ανάπτυξη της Χώρας μας, προς όφελος των πολιτών αυτού του ευλογημένου τόπου και των ακριτικών νησιών μας.

Στην κατεύθυνση επίτευξης αυτού του στόχου είμαι και εγώ στρατευμένος και δεσμεύομαι ότι θα αγωνιστώ με όλες μου τις δυνάμεις για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων των νησιών μας.