Κοινοποίηση:

“Η στάση του κ. Μαύρου αποτελεί πολιτική διαστροφή, θέτει σε κίνδυνο την λειτουργία της ΑΝΕΚ για να κερδίσει μερικούς ψήφους στις επόμενες εκλογές – Πίσω από τον κ.Μαύρο βρίσκεται ο Διακομιχάλης – Υπήρχε κακοδιαχείριση από τους προηγούμενους και είναι “μέσα” η εταιρεία – Βρήκαμε μαι διαλυμμένη κατάσταση”

Την παρθενική του εμφάνιση στα ΜΜΕ ως πρόεδρος της ΑΝΕΚ και μάλιστα στα νέα γραφεία της εταιρείας, έκανε σήμερα ο Σταμάτης Κουτούζης, λίγο καιρό μετά που ανέλαβε τα καθήκοντά του, σε μια κρίσιμη περίοδο για την ναυτιλιακή εταιρεία του Δήμου Καλυμνίων.

Με ευθεία επίθεση στον επικεφαλή της ελάσσονος αντιπολίτευσης Γιώργο Μαύρο, ξεκίνησε την παρουσίασή του ο νέος πρόεδρος της εταιρείας, τονίζοντας πως το τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο κατέδειξε πως στην Κάλυμνο επικρατούν οι πολιτικές επιδιώξεις εις βάρος του καλού της Καλύμνου, όπως η στάση του Γ. Μαύρου και έστρεψε τα πυρά του και στον τ. Δήμαρχο, καταλογίζοντάς του παρόμοιες νοοτροπίες και πρακτικές, αφού για να εξυπηρετήσει τα πολιτικά του συμφέροντα, λειτούργησε σε βάρος του νησιού, όταν εμπόδισε την κατασκευή του ΧΥΤΑ πριν αρκετά χρόνια. Στο κλείσμο της παρουσίασής του μάλιστα τόνισε πως πίσω από τον Γ. Μαύρο είναι ο Διακομιχάλης και ο πρώτος δεν ενεργεί μόνος του, ειδικά στα όσα έγιναν στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο και στην προσφυγή που έκανε, ενώ εξέφρασε τους φόβους του για το τι μέλλει γεννέσθαι με την επιβίωση της ΑΝΕΚ, αν γίνει δεκτή η προσφυγή που έκανε ο Γιώργος Μαύρος στην αποκεντρωμένη διοίκηση.

Σε δύσκολη κατάσταση η ΑΝΕΚ – Γίνονται προσπάθειες για την εξυγίανσή της αλλά υπάρχουν ανυπέρβλητα επόδια

Ο Στ. Κουτούζης, αναφερόμενος στην ΑΝΕΚ, τόνισε πως “ως Διοίκηση και ως Δήμος καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξυγίανσή της, όμως δεν είναι καθόλου εύκολο γιατί υπάρχουν ανυπέρβλητα εμπόδια και πολύ στενά οικονομικά πλαίσια”. Τόνισε πως η επιστροφή του Ν. Κάλυμνος από την επισκευή δεν αρκεί, όμως αυτό δεν αρκεί, καθώς θα πρέπει το πλοίο να πάρει κάποιες γραμμές που να είναι επικερδείς και είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο Ναυτιλίας και σε αναμονή της απάντησης στα αιτήματα που έγιναν από την εταιρεία, με γνώμονα την βιωσιμότητα της εταιρείας και την εξυπηρέτηση των νησιών, ώστε να μην οδηγηθεί στο κλείσιμο.

“Υπάρχουν στην Κάλυμνο άνθρωποι που επιδιώκουν το κλείσιμο της ΑΝΕΚ”

Ο πρόεδρος της ΑΝΕΚ, τόνισε πως λεπτομέρειες για τις συζητήσεις που γίνονται και για τις γραμμές δεν θα αναφέρει, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι “εφόσον διαπίστωσα με τα ίδια μου τα μάτια ότι υπάρχουν άνθρωποι στην Κάλυμνο που επιδιώκουν το κλείσιμο της ΑΝΕΚ, θα προσέχω τι λέω και θα λέω μόνο αυτά που είναι απαραίτητα να ξέρει ο κόσμος”. Συνεχίζοντας είπε πως θα ενημερωθεί η κοινή γνώμη όταν υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα από τις διαπραγματεύσεις και θα γίνει γνωστό ποιες γραμμές δόθηκαν και αν θα τις δεχτεί ή όχι η διοίκηση, πάντα με γνώμονα την επιβίωση της εταιρείας.

Τον Μάϊο ενδέχεται να είναι έτοιμο το “Κάλυμνος Ντόλφιν”

Για το άλλο πλοίο της ΑΝΕΚ, το “Κάλυμνος Ντόλφιν” , είπε ότι έχει ζημιά στην μια μηχανή και λόγω της παλαιότητας δεν υπάρχουν έτοιμα ανταλλακτικά και πρόσθεσε πως το εργοστάσιο θα πρέπει να τα κατασκευάσει εξ αρχής, με την παράδοσή τους να ολοκληρώνεται στις Απριλίου και ενδέχεται να ολοκληρωθεί η επισκευή περίπου στα μέσα Μαϊου.

Το νέο σκάφος, που έχει κοστίσει μέχρι τώρα 1,5 εκ. ευρώ, είναι άλλη μια “αμαρτωλή ιστορία” που ξεκίνησε πρις 4,5 χρόνια και αναμένεται να είναι έτοιμο τον Μάιο

Για το νέο σκάφος που βρίσκεται στο ναυπηγείο και είχε υπογραφεί η σύμβαση για την ναυπήγησή του από την διοίκηση Θανάτση, το οποίο έχει μέχρι στιγμής κοστίσει 1,5 εκατομμύρια ευρώ, ανέφερε πως μετά από προσπάθειες που έγιναν από τη σημερινή διοίκηση, ξεκίνησαν και πάλι οι εργασίες κατασκευής. Υπάρχει δέσμευση προς την κατασκευάστρια εταιρεία για συνεχή ροή χρημάτων,  όποτε αποπερατώνονται κάποιες εργασίες και οι οποίες θα πιστοποιούνται και ως χρόνος αποπεράτωσης της ναυπήγησης υπολογίζεται το τέλος Μαϊου και για τον λόγο αυτό έγινε η αύξηση του μετοχικού κεφαλάιου της ΑΝΕΚ.

Κίνδυνος να χαθεί το σκάφος αν δεν τηρούνται οι προθεσμίες πληρωμής των εργασιών ναυπήγησης

Ο Σταμάτης Κουτούζης, έκανε αναφορά σε όρο της σύμβασης που υπογράφηκε με το ναυπηγείο από την διοίκηση Θανάτση, ο οποίος προβλέπει πως αν δεν τηρούνται οι ημερομηνίες καταβολής των χρημάτων, το ναυπηγείο έχει το δικαίωμα να καταγγείλει την σύμβαση και να πουλήσει το σκάφος και υπογράμμισε τον κίνδυνο να χαθεί το σκάφος και μεγάλο μέρος του 1,5 εκ. ευρώ που ήδη πληρώθηκαν, αν δεν τηρηθούν οι δεσμεύσεις προς την κατασκευάστρια εταιρεία.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη σημασία της ΑΝΕΚ για την Κάλυμνο και την ανάπτυξή της και επεσήμανε πως θα αποτελέσει πλήγμα για τον τουρισμό του νησιού αν κλείσει η εταρεία, καθώς, κυρίως, αποτελεί γέφυρα που συνδέει το νησί με τον αεροδρόμιο της Κω.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για τα οικονομικά της ΑΝΕΚ, ο πρόεδρος υπογράμμισε πως προέχει η βιωσιμότητα της εταιρείας και θα ακολουθήσουν ανακοινώσεις και δεν υπάρχει χρόνος τώρα να ασχολείται η διοίκηση με αυτά που έγιναν στο παρελθόν, πρόσθεσε όμως πως θα έπρεπε να είναι κερδοφόρα και αντίθετα “είναι μέσα και προφανώς υπήρξε κακοδιαχείριση και παραλάβαμε μαι διαλυμμένη κατάσταση” Επίσης ρωτήθηκε για την περίπτωση που δεν μπορέσει το Ν. Κάλυμνος να πάρει επιδοτούμενα δρομολόγια, αν θα προχωρήσουν στο “σπάσιμο” της εταιρείας σε δύο, είπε πως δεν αποτελεί επιλογή της σημερινής διοίκησης και τόνισε ότι όλα θα εξαρτηθούν από τις διαπραγματεύσεις για τα δρομολόγια.

Ακολουθεί το βίντεο με τα όσα δήλωσε ο Σταμάτης Κουτούζης και κατέγραψε ο φακός του Π.τ.Κ.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Κοινοποίηση: