Κοινοποίηση:

Για μια ακόμη φορά, ο τ. πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου – επί της τελευταίας 4ετίας Διακομιχάλη και της 8ετιας Ρούσσου (2002-2010) – Μιχάλης Μπούκης, επανέρχεται με το θέμα του λιμανιού και επικρίνει την επιλογή της σημερινής Δημοτικής Αρχής, για την  Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια.  

«Τα λέω στη νύφη, να τ’ ακούει η πεθερά»

Είναι φανερό πως αυτή η λαϊκή παροιμία, ισχύει απόλυτα στην περίπτωση των όποιων ενστάσεων του Μ. Μπούκη, καθώς στόχος της κριτικής του είναι η Περιφέρεια και ο Γιώργος Χατζημάρκος που ευθύνονται για την καθυστέρηση του έργου, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «χάθηκαν σχεδόν δύο χρόνια»

Ο τ. πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, επικρίνει μεν τον Δήμαρχο για την επιλογή της Προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια, ουσιαστικά όμως τα «βέλη» του στρέφονται κατά του Περιφερειάρχη, Γιώργου Χατζημάρκου, καθώς θεωρεί πως οι διαδικασίες της Περιφέρειας ευθύνονται για την καθυστέρηση του έργου. Είναι πεπεισμένος πως το Λιμενικό Ταμείο και οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Καλύμνου, θα έφερναν εις πέρας το έργο, χωρίς καμιά καθυστέρηση, αναφέροντας στην επιστολή του, το παράδειγμα της Ίου.

Επιπλέον αναφέρει στην σημερινή επιστολή, πως είχε παραδώσει στην νέα Δημοτική Αρχή πλήρες φάκελο και το έργο ήταν έτοιμο για χρηματοδότηση, παραπέμποντας «στα έγγραφα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που χαρακτήριζαν το έργο ένα από τα πλέον ώριμα έργα στο Αιγαίο και από τα πρώτα έργα που είχε προγραμματίσει για χρηματοδότηση». Είναι προφανές πως ο τ. πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου καταλογίζει καθυστερήσεις στην Περιφέρεια για την πρόοδο του έργου, που – κατά την γνώμη του – το 2024, όταν παρέδωσε, ήταν έτοιμο για χρηματοδότηση.  

Βέβαια, πρέπει να τονιστεί πως μέχρι σήμερα ο Μ. Μπούκης, δεν έχει απαντήσει σε σημαντικά ερωτήματα που προκύπτουν από την υπόθεση του έργου «Κατασκευή αποβάθρας Ο/Γ σκαφών εξωτερικά του λιμένα Καλύμνου»:

1ο Ερώτημα: Γιατί, ενώ αρχικά είχε επιλεγεί η κατασκευή του νέου προβλήτα στα «παλιά σφαγεία», άλλαξε στη συνέχεια και αποφασίστηκε να κατασκευαστεί στον ίδιο χώρο του προσήνεμου μόλου,  που σήμερα λειτουργεί ως «πρόχειρη» αποβάθρα, ενώ υπήρχαν έντονες ενστάσεις και αντίθετες επιστημονικές μελέτες;

2ο Ερώτημα: Για ποιους λόγους επιμένει πως οι Τεχνικές Υπηρεσίες είναι σε θέση να εκτελέσουν ένα έργο, προϋπολογισμού πλέον των 14 εκατομμυρίων ευρώ, όταν και ο ίδιος δεν είχε «την καλύτερη» των απόψεων για την αποτελεσματικότητά τους;

3ο Ερώτημα: Το πρόβλημα με την ακαταλληλότητα του λιμανιού, προέκυψε το 2005, όταν ήταν και πάλι πρόεδρος του ΔΛΤ, γιατί δεν προχώρησαν οι διαδικασίες και έπρεπε να μεσολαβήσει μια 20ετια, με το νησί να είναι ουσιαστικά στο φάσμα της άγονης γραμμής;

Παραθέτουμε την επιστολή του Μ. Μπούκη όπως δόθηκε στην δημοσιότητα και ένα σύντομο ιστορικό με το λιμάνι της Καλύμνου:

Να θυμίσουμε για την ιστορία, ότι η ανάγκη για το έργο «Κατασκευή αποβάθρας Ο/Γ σκαφών εξωτερικά του λιμένα Καλύμνου», προέκυψε όταν διαπιστώθηκε η ακαταλληλότητά του λιμανιού της Καλύμνου για την προσέγγιση των λεγόμενων «μεγάλων» πλοίων (τύπου BLUE STAR).

Ένα τεράστιο πρόβλημα που προέκυψε το 2005, όταν ο Μιχάλης Μπούκης ήταν πρόεδρος ξανά του ΔΛΤ και εξέχον στέλεχος της Δημαρχίας Ρούσσου και επί των ημερών του τελευταίου ως Επάρχου, επιλέχτηκε η κατασκευή του λιμανιού της Καλύμνου, με την σημερινή μορφή του «Αλιευτικού Καταφυγίου».

Η επιλογή αυτή, οδήγησε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να αρνούνται να προσεγγίσουν τα μεγάλα και σύγχρονα πλοία τους το λιμάνι της Καλύμνου και από τότε το νησί πέρασε στην «εποχή» της άγονης γραμμής.

Ακολούθησε η «πρόχειρη» κατασκευή στον προσήνεμο μόλο, στην εκπνοή της θητείας Ρούσσου, που δεν άντεξε παρά μόνο μερικές προσεγγίσεις και η συνέχεια είναι γνωστή.

Κοινοποίηση: