Κοινοποίηση:

Στην efsyn.gr δημοσιεύεται επιστολή διαμαρτυρίας του Γιάννη Πάγκου, γονέα υποψήφιας και εκπαιδευτικού από Κάλυμνο, με την οποία καταγγέλλει “απίθανες καταστάσεις” που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών που διαγωνίστηκαν στο Γραμμικό Σχέδιο

Απίθανες καταστάσεις αντιμετώπισαν υποψήφιοι διαγωνιζόμενοι στο ειδικό μάθημα «Γραμμικό Σχέδιο» των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων. Σε ένα μάθημα που μάλιστα δε διδάσκεται στα Λύκεια της χώρας και επιβαρύνει τον ήδη επιβαρυμένο, οικογενειακό προϋπολογισμό των νοικοκυριών.

του Χρήστου Κάτσικα

Οι ειδικές, γυαλιστερές – illustration κόλλες Γραμμικού Σχεδίου , που στάλθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και διανεμήθηκαν στα παραπάνω εξεταστικά κέντρα, ήταν κατώτερης ποιότητας σε σχέση μ΄ αυτές που χρησιμοποιούσαν οι μαθητές καθ΄ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας τους, ώστε να συμμετέχουν στις σημερινές εξετάσεις.

Το αποτέλεσμα ήταν να «απλώνεται» το μελάνι στην κόλλα και να απορροφάται σαν να σχεδίαζε κάποιος επάνω σε μία χαρτοπετσέτα! (Το μελάνι είναι βασικό μέσον σχεδιασμού, το οποίο απαιτούνταν να χρησιμοποιηθεί από τα κριτήρια αξιολόγησης).

Λόγω της κακής ποιότητας των χαρτιών, τα ειδικά μολύβια σχεδίου που χρησιμοποίησαν οι υποψήφιοι, άφηναν ίχνη επάνω στην κόλλα, δεν σβήνονταν εύκολα, έχοντας σαν  αποτέλεσμα τα σχέδιά τους, να παρουσιάζονται θολά και με μουτζούρες!

Η επιστολή του Γιάννη Μάγκου

γονέα υποψήφιας κι εκπαιδευτικού

“Ονομάζομαι Μάγκος Ιωάννης, είμαι εκπαιδευτικός ΠΕ 04 02 (Χημικός) στο 1ο ΓΕΛ Καλύμνου και γονέας υποψήφιας μαθήτριας της Γ Λυκείου.

Η κόρη μου, εξετάστηκε στα ειδικά μαθήματα του ελεύθερου σχεδίου και του γραμμικού σχεδίου στο εξεταστικό σας κέντρο.

Ενώ όλα κύλισαν φυσιολογικά την πρώτη μέρα, κατά την διάρκεια της εξέτασης στο ελεύθερο σχέδιο, την επομένη έγιναν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ αν και καθοριστικά για το μέλλον και τους κόπους γονέων και μαθητών , πράγματα.

Συγκεκριμένα, μόλις ξεκίνησε η υποχρεωτική διαδικασία της σινικής μελάνης, το παιδί μου αλλά και τα άλλα παιδιά στην αίθουσα διαπίστωσαν ότι το χαρτί ήταν ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ. Εμφάνιζε, αυξημένη απορροφητικότητα και τραχύτητα που επηρέαζε 1) Τον χρόνο επεξεργασίας, το μελάνι έπρεπε να περαστεί πιο αργά από οτι στα συνήθη-κατάλληλα χαρτιά 2) Την ποιότητα της γραφής, αφού η απορρόφηση αλλοίωνε την γραμμή 3) Την εμφάνιση του “γραπτού” αφού το σβήσιμο και η διόρθωση προκαλούσε γδαρσίματα της κόλας ενώ 4) Επηρέασε την γενική επίδοση των υποψηφίων αφού ενέτεινε το άγχος και προκάλεσε αισθήματα πανικού.

Επιπρόσθετα, κατά την διάρκεια του διαλείμματος δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να συζητήσουν και να “πουν τον πόνο τους”. Εκεί λοιπόν διαπίστωσαν ότι υπήρχε κι άλλης ποιότητας χαρτί με σχεδόν αντίθετα χαρακτηριστικά, πολύ γυαλιστερό, καθόλου απορροφητικό. Σχετικό δείγμα περιέφερε υποψήφιος.

Σύμφωνα με τα όσα παρατήρησε η κόρη μου τρεις διαφορετικές ποιότητες χαρτιού κυκλοφόρησαν στις αίθουσες των υποψηφίων.

Τι να υποθέσει κανείς ;

Με τι κριτήρια θα βαθμολογηθούν τα γραπτά; 20 μονάδες στις 100 των κριτηρίων βαθμολόγησης αφορούν α. τα πάχη και β. την ποιότητα των γραμμών.

Σαν να λέμε στην δική μας γλώσσα σχεδόν ένα από τα τέσσερα θέματα μιας εξέτασης, σε μάθημα που έχει Ειδική Βάση Εισαγωγής, σε μάθημα που το υπουργείο ΑΡΝΗΘΗΚΕ ακόμα και την εξ αποστάσεως ενισχυτική διδασκαλία στα παιδιά του νησιού μας.

Σε μάθημα που κόστισε τόσα και τόσα χρήματα σε τόσους και τόσους γονείς που ναι δεν σκέφτονται να βάλουν φραγμούς στα όνειρα των παιδιών τους.”

► Για το θέμα αυτό διαμαρτύρονται με επιστολή τους γονείς και άλλων υποψηφίων στην Υπουργό Παιδείας οι οποίοι καλούν την Υπουργό Παιδείας να επιληφθεί του θέματος «ώστε να ενημερωθούν οι εξεταστές – βαθμολογητές των σημερινών γραπτών των παιδιών μας άμεσα, λαμβάνοντας σοβαρά υπ΄όψιν τους το βαθμό δυσκολίας που προέκυψε σήμερα (εξαιτίας των όσων προβλημάτων προαναφέραμε) κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης, ώστε να ευαισθητοποιηθούν και να δείξουν την επιείκειά τους στα παιδιά μας, τα οποία είναι άμοιρα ευθυνών»

Κοινοποίηση: