Μετά από 20 χρόνια “μελετών” το έργο κατασκευής του “έξω λιμανιού” φαίνεται πως βρίσκει το δρόμο του, με την έγκριση της σύμβασης με την Περιφέρεια, που έπρεπε τελικά να παρέμβει για να περάσει το έργο στην τελική ευθεία και αποτελεί μια αισιόδοξη εξέλιξη, αλλά και μια πικρή διαπίστωση πως δύο δεκαετίες δεν ήταν αρκετές να δώσουν στο νησί την ανάπτυξη που του αξίζει

Όπως είχε ήδη προαναφέρει ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας στην Κάλυμνο κατά την έναρξη της AEGEAN REGATTA, αλλά και προηγουμένως ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, στην ειδική συνεδρίαση του ΔΣ που συμμετείχε, για το έργο κατασκευής του νέου λιμανιού, την κατασκευή αποβάθρας Ε/Γ – Ο/Γ σκαφών εξωτερικά του λιμένα Καλύμνου, που θα γίνει στο σημείο του προσήνεμου μόλου όπου λειτουργεί σήμερα το προσωρινό λιμάνι, εγκρίθηκε τελικά από το Υπουργείο Ναυτιλίας, η σύναψη προγραμματικής σύμβασης, μεταξύ του Λιμενικού Ταμείου Καλύμνου και της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου.

Ένα πολύπαθο έργο, του οποίου οι μελέτες ξεκίνησαν το 20ο5, όταν η Κάλυμνος μπήκε στο “φάσμα” της άγονης γραμμής, καθώς η κατασκευή του λιμανιού, ως αλιευτικού καταφυγίου, απέτρεπε την είσοδο των “μεγάλων” πλοίων τύπου BLUE STAR, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα δρομολόγια, που μέχρι τότε ήταν δύο καθημερινά και.ι σήμερα να υπάρχουν μόνο ΠΈΝΤΕ που συνδέουν το νησί με τον Πειραιά και τη Ρόδο και τα δύο εξ αυτών από την πρόχειρη κατασκευή στον προσήνεμου μόλο.

Από το 2005 ξεκίνησε η διαδικασία των μελετών και χρειάστηκαν 20 χρόνια (!) για να μπορέσει να εγκριθεί, γεγονός που δε προξενεί εντύπωση, καθώς αυτές οι διαδικασίες στην Κάλυμνο είναι … ο κανόνας!

Το λιμενικό αυτό έργο, εγκεκριμένο από την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), είναι συνολικού προϋπολογισμού 11.945.000 ευρώ, χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων), μέσω του ΕΣΠΑ και του προγράμματος “ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027”.

Πληροφορίες από capital.gr