Τα συνεχή rapid test που δεν καλύπτονται από το κράτος οδηγούν το κόστος έκδοσης διπλώματος οδήγησης κοντά στα 800 ευρώ.

Για την πίεση που δέχεται ο κλάδος των εκπαιδευτών οδήγησης από τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να επιβάλλει οικονομικά βάρη στους ανεμβολίαστους περιέγραψε, μιλώντας στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Open ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδήγησης Δυτικής Αττικής Νίκος Γρέντζελος.

Τα μαθήματα για το δίπλωμα οδήγησης ΙΧ είναι 21 θεωρητικά και 25 πρακτικά και εκτείνονται χρονικά σε ένα διάστημα δύο μηνών, εξήγησε ο κ. Γρέντζελος. Όποιος δεν είναι εμβολιασμένος ή δεν έχει νοσήσει το τελευταίο 6μηνο υποχρεούται πλέον από το νόμο να κάνει ένα rapid test την εβδομάδα και επίσης να κάνει rapid test ως 48ωρες πριν τις θεωρητικές και τις πρακτικές εξετάσεις.

Συνολικά λοιπόν, είναι δέκα τεστ σε αυτό το δίμηνο, δηλαδή προκύπτει συνολικά μία αύξηση του κόστους κατά 120 ευρώ (100 για τα δέκα τεστ του διμήνου και 20 για των εξετάσεων) με βάση την τιμή διατίμησης των 10 ευρώ ανά rapid test. Κατά συνέπεια, ενώ το μέσο κόστος για την απόκτηση του βασικού διπλώματος είναι περίπου 500 ευρώ και για το σχετικό παράβολο άλλα 170 ευρώ, προσθέτοντας τα 120 ευρώ των τεστ αυξάνεται τελικά κατά ακόμη 18% στα 790 ευρώ, όπως περιέγραψε ο ίδιος. Και αυτό σε μία περίοδο που και οι τιμές των καυσίμων έχουν επίσης ανέβει κατά 30% περίπου σε σχέση με πέρυσι.

«Το να ανεβαίνει σε αυτές τις περιόδους κατά 20% περίπου πάνω το δίπλωμα, είναι σίγουρα μια δύσκολη κατάσταση», όπως τόνισε. Και ο κλάδος των εκπαιδευτών φοβάται ότι μετά την πρόσκαιρη αύξηση του ενδιαφέροντος λόγω του ότι επί επτά μήνες είχαν παγώσει οι διαδικασίες λόγω των lockdown, έρχεται νέα περίοδος κάμψης τον χειμώνα, καθώς η ακρίβεια επίσης μειώνει τα διαθέσιμα εισοδήματα των νοικοκυριών, εξήγησε ο κ. Γρέντζελος.