Κοινοποίηση:

Με 9 ψήφους (στους 11 συνολικά) εκλέχτηκε ο πρώτος Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), ο Καλύμνιος, καθηγητής του ιδρύματος, Μανώλης Κουτούζης.

Με μεγάλη αποδοχή, εκλέχτηκε ο καθηγητής Μανώλης Κουτούζης πρύτανης του ΕΑΠ, ενώ ο έτερος υποψήφιος και πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής, πήρε 2 ψήφους στους 11.

Το ευχαριστήριο μήνυμα του Μανώλη Κουτούζη

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι μέλη ΔΕΠ του ΕΑΠ

Αγαπητές και αγαπητοί συνεργάτες,

Αγαπητά μέλη της κοινότητας του ΕΑΠ.

Η σημερινή μέρα είναι ιστορική για το Πανεπιστήμιό μας. Για πρώτη φορά μετά από 27 χρόνια λειτουργίας, έχουμε δημοκρατικά εκλεγμένες Πρυτανικές Αρχές στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Ολοκληρώθηκε έτσι μια πρωτόγνωρη για όλους/ες εμάς διαδικασία, η οποία κατά τη γνώμη μου ήταν γόνιμη και δημιουργική. Η διαδικασία αυτή μας έκανε να σκεφτούμε και να συζητήσουμε για το Πανεπιστήμιό μας, τις προσδοκίες μας γι αυτό, να αναστοχαστούμε και να αποτιμήσουμε την μέχρι τώρα πορεία του και να δεσμευτούμε για το μέλλον του.

Ξεκινάει μια νέα εποχή για το ΕΑΠ, μια εποχή γεμάτη προκλήσεις, τις οποίες είμαι βέβαιος ότι θα αντιμετωπίσουμε με συναίνεση, ενότητα, αμοιβαία υποστήριξη και συνεργασία.

Θέλω να ευχαριστήσω τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης για την εμπιστοσύνη και την τιμή που έδειξαν στο πρόσωπό μου εκλέγοντας με πρώτο Πρύτανη του ΕΑΠ. Μαζί με όλα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης, αλλά μαζί και με όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα του ΕΑΠ, θα προσπαθήσουμε να οδηγήσουμε το Πανεπιστήμιό μας στη νέα εποχή. Θερμές ευχαριστίες και στους νέους Αντιπρυτάνεις μας για όλη την βοήθεια.

Με αίσθημα ευθύνης και διαρκή αγωνία για το καλό του ΕΑΠ θα υπηρετήσω, τη θέση του Πρύτανη με αφοσίωση, πίστη στο συλλογικό όραμα, δικαιοσύνη και ήθος. Δεσμεύθηκα επίσης ότι θα επιδιώξω τη μέγιστη δυνατή συναίνεση. Το νέο περιβάλλον, οι νέες προκλήσεις και ευκαιρίες δεν μπορούν να αξιοποιηθούν με άλλο τρόπο παρά μόνο με συναίνεση, συλλογικότητα, ανοικτό διάλογο και μέγιστη αξιοποίηση γνώσεων, ιδεών και ικανοτήτων.

Βιογραφικό του  Μανώλη Κουτούζη 

Καθηγητής – Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων/Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Email to: ekoutouzis@eap.gr

Ο Μανώλης Κουτούζης γεννήθηκε το 1966 στην Κάλυμνο. Είναι Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του ΕΑΠ, Καθηγητής Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος “Εκπαίδευση Ενηλίκων”. Είναι Πτυχιούχος του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ, κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος (ΜΑ in Organization, Planning and Management in Education) και Διδακτορικού Διπλώματος (PhD in Education) του Πανεπιστημίου του Reading (UK). Με υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright παρακολούθησε και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Study of the United States Institute στο University of Illinois, Chicago.

Τα πεδία της ερευνητικής και διδακτικής του δραστηριότητας αφορούν στην Διοίκηση της Εκπαίδευσης, την Εκπαιδευτική Ηγεσία (με έμφαση στις ευπαθείς ομάδες), τα Σχολεία ως Μανθάνοντες Οργανισμούς, την Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση καθώς και την Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού. Η συνεργασία του με το ΕΑΠ ξεκίνησε το 1998 (συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού) και ήταν ΣΕΠ του ΕΑΠ από το ακαδ. έτος 2000- 2001.

Ήταν μέλος της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης (ΜΕΑΕ) στην πρώτη φάση της λειτουργίας της. Έχει διδάξει σε μεταπτυχιακά προγράμματα στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων

Από το 1999 έως το 2008 ήταν Ερευνητής στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας του Υπουργείου Παιδείας, ενώ από το 2009 έως το 2014, οπότε και διορίστηκε ΔΕΠ στο ΕΑΠ, ήταν Υπεύθυνος του Τομέα Προγραμμάτων και Ερευνών του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ.

Είχε επίσης μακροχρόνια συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ τόσο ως εκπαιδευτής όσο και ως επιστημονικός υπεύθυνος ερευνητικής μελέτης, ενώ ήταν Αντιπρόεδρος της Αναπτυξιακής Σύμπραξης «Επιχειρείν» με συμπράττοντες φορείς: ΚΕΘΕΑ, ΟΚΑΝΑ, 18 ΑΝΩ, ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ. Έχει διατελέσει εμπειρογνώμονάς (country expert) σε προγράμματα του ΟΟΣΑ, επιστημονικός υπεύθυνος προγραμμάτων που σχετίζονται με τα ζητήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής και της διοίκησης των εκπαιδευτικών μονάδων, μέλος Επιτροπών Αξιολόγησης Πανεπιστημιακών Τμημάτων/Προγραμμάτων καθώς και μέλος Επιτροπών Αξιολόγησης Στελεχών Εκπαίδευσης

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

1. Koutouzis, M., Papadopoulou, A. & Chalkiadaki, A. (2024) Lifelong Learning and Adult Education: The Dropout of Trainees in Greek Second Chance Schools in Barkatsas, T., Mclaughlin, P. & Goff W. (eds) Reimagining Education for the Second Quarter of the 21st Century and Beyond, Brill. Leiden. 2. Koutouzis, M. & Magou, A., (2023) The Dark Side of School Leadership: The Perspective of Primary and Secondary School Teachers in Soulis, S-G, Liakopoulou, M & Galani A., Challenges and Concerns in 21st Century Education, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, pp. 137-149. 3. Λαλιώτη, E. & Kουτούζης, M. (2023), Η κουλτούρα του Ελληνικού δημόσιου σχολείου: προσπάθεια τυπολογικής κατάταξης με βάση τις απόψεις των εκπαιδευτικών, Έρευνα στην Εκπαίδευση, Vol. 12 (1), 118-146. 4. Κουτούζης, Μ & Λαλιώτη Ε., (2020) Κουλτούρα σχολικού οργανισμού: αναζητώντας στοιχεία προσδιορισμού στο ελληνικό πλαίσιο αναφοράς, στο Σύγχρονες Προσεγγίσεις για ένα Αυτόνομο Ελληνικό Σχολείο, Αθήνα: Γρηγόρης (σ. 137-186). 5. Koutouzis, M. (2020) Marsick and Mezirow: Dancing to Different Tunes in Kokkos, A (ed) Expanding Transformational Theory: Affinities Between Jack Mezirow and Emancipatory Educationalists, Routledge, London, 2020. 6. Koutouzis M. & Papazoglou A., (2022) Challenges and opportunities for the development of schools as learning organisations in the Greek context, International Journal of Learning and Change, Vol.14 (4) (374-389). 7. Papazoglou A. & Koutouzis M. (2020) «Schools as learning organisations in Greece: Measurement and first indications» European Journal of Education, Vol. 55 No.1, 43-57. 8. Παπαδάκης, Ν., Κυρίδης, Α., Κουτούζης, Μ., & Παπαργύρης, Α. Οι Νέοι στις Εκβολές της Κρίσης. Κρίση, Νεανική Ανεργία και Neets στην Ευρώπη και της Ελλάδα. Μια κριτική επισκόπηση. Στο: Χιωτάκης, Ν. & Παπαδάκης, Ν. (επ) Πολιτική Επιστήμη: Σύγχρονες Τάσεις και Διακυβευματα – Τιμητικός Τόμος για τον Καθηγητή Α-Ι.Δ Μεταξά, Σιδέρης, Αθήνα, 2018. 9. Koutouzis M., Spiriadou K. (2017) «The Interaction between Professional and Social Identity of Greek Primary School Educators» International Journal of Education, Vol. 9 No. 4, 2017

Πληροφορίες alfavita.gr

Κοινοποίηση: