Άλλη μια «χαμένη» ακτοπλοϊκή γραμμή για την Κάλυμνο, αφού τελικά δεν «εισακούστηκε» το «όψιμο» αίτημα του Δημάρχου Δημήτρη Διακομιχάλη από το Υπουργείο Ναυτιλίας, για την ένταξη της Καλύμνου στο επιδοτούμενο δρομολόγιο Κω – Ρόδο και Καστελλόριζο, καθώς το νησί τελικά δεν εντάχθηκε σ’ αυτό.
Δυστυχώς οι «κακές εκτιμήσεις», οι «κακοί σύμβουλοι» και οι «ανυπόστατες» αιτιάσεις και φυσικά η μη έγκαιρη παρέμβαση της Δημοτικής Αρχής κατά την περίοδο που σχεδιάζονταν οι επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές, το γνωστό «timing», άφησε την Κάλυμνο τότε εκτός αυτού του δρομολογίου, καθώς τότε δεν θεωρήθηκε σημαντικό για το νησί, με την πρόφαση πως αφορούσε «μια γραμμή μικρού ενδιαφέροντος», ενώ σήμερα, που επιδιώκεται η ένταξη του νησιού στο δρομολόγιο αυτό, φαίνεται πως δεν θα υλοποιηθεί, παρά το αίτημα του Δημάρχου προς το Υπουργείο.
Ένα δρομολόγιο το οποίο εξυπηρετεί 7 νησιά, καθώς ξεκινά από Κω και περιλαμβάνει τη γραμμή προς Νίσυρο, Τήλο, Χάλκη, Σύμη, Ρόδο αλλά και μέχρι Καστελλόριζο, τελικά αφήνει «εκτός» την Κάλυμνο, σε μια περίοδο που το ζητούμενο είναι η αύξηση των δρομολογίων, ενώ η σύνδεση με τα «μικρά» νησιά της περιοχής, θα είχε σημαντικές συνέπειες στην τοπική οικονομία.
Το πλοίο αυτής της γραμμής, το Ε/Γ Ο/Γ ΣΤΑΥΡΟΣ, μπορεί να μεταφέρει οχήματα και επιβάτες προς όλα τα παραπάνω λιμάνια, στα οποία θα μπορούσαν οι Καλύμνιοι επιχειρηματίες και παραγωγοί να έχουν πρόσβαση, να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους και επιπλέον το νησί να αποκτούσε μια ακόμη ακτοπλοϊκή γραμμή.
Την περίοδο που σχεδιάζονταν αυτές οι ακτοπλοϊκές γραμμές, ο «Π.τ.Κ.» αναδείκνυε το θέμα και την αναγκαιότητα ένταξης της Καλύμνου, υπήρξαν δριμείες κριτικές αλλά και «πολεμικές», ενώ είχαν ακουστεί διάφορες ανυπόστατες αιτιάσεις, πως αποτελεί ένα δρομολόγιο 9 ωρών που δεν θα ωφελήσει καθόλου το νησί, πως η ένταξη της Καλύμνου σ’ αυτό θα «άνοιγε τον δρόμο και τις ορέξεις» μιας ανταγωνίστριας εταιρείας της ΑΝΕΚ, που τάχα κινδύνευε να «χάσει τα επιδοτούμενα δρομολόγια» από την ακτοπλοϊκή αυτή εταιρεία.
Άραγε η Κως, που δεν αντιμετωπίζει το φάσμα της ακτοπλοϊκής απομόνωσης όπως η Κάλυμνος, δεν είναι ωφελημένη από αυτή τη γραμμή, παρόλο που έχει καθημερινή σύνδεση με τον Πειραιά και τη Ρόδο;
Η ακτοπλοϊκή εταιρεία, που «υποτίθεται» θα έβαζε σε κίνδυνο την ΑΝΕΚ και θα διεκδικούσε τις επιδοτούμενες γραμμές που σήμερα εξυπηρετεί η ναυτιλιακή εταιρεία του Δήμου της Καλύμνου, δεν θα μπορούσε να το κάνει αυτό, ανεξάρτητα αν το πλοίο προσεγγίζει μέχρι την Κω ή αν θα ενέτασσε και την Κάλυμνο στο δρομολόγιό της;
Ποιοι λόγοι θα την απέτρεπαν από μια παρόμοια και υποτιθέμενη πρόθεση;
Ο ελλιμενισμός στην Κω ή στην Κάλυμνο, θα άλλαζε τα όποια δεδομένα και «τις όποιες βλέψεις» της SAOS FERRIES, «να βάλει πόδι στην Κάλυμνο»;
Τέλος να επισημανθεί πως η εταιρεία SAOS FERRIES, αυτή τη στιγμή δραστηριοποιείται και στις Κυκλάδες και δεν δείχνει πλέον επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την Κάλυμνο.