Ξεκίνησαν τη Δευτέρα 12 Ιουλίου οι θερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα και θα διαρκέσουν μέχρι τέλος Αυγούστου (31/8) με την πρώτη Κυριακή να είναι ανοικτά τα μαγαζιά, με την ελπίδα να λειτουργήσουν ως «κυματοθραύστης» του ετήσιου πληθωρισμού, όπως αναφέρουν στελέχη του εμπορίου: «Οι φετινές θερινές εκπτώσεις έρχονται σε μία περίοδο που, λόγω ακραίας ακρίβειας, νοικοκυριά και επιχειρήσεις τις χρειάζονται περισσότερο από ποτέ για να ξεπεράσουν το “πληθωριστικό σοκ”.

Παράλληλα το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου, με αφορμή την έναρξη των εκπτώσεων, εξέδωσε δελτίο τύπου, με συμβουλές προς τους καταναλωτές κατά τις αγορές τους αυτή την περίοδο.

Την προσοχή των καταναλωτών συστήνει το Ινστιτούτο Καταναλωτών, τονίζοντας την διαφορά προσφοράς και έκπτωσης, την υποχρεωτικοτητα της ανάρτησης διπλών τιμών και γενικότερα επισημαίνεται πως οι εκπτώσεις κρύβουν πολλές παγίδες.

Ακολουθεί το δ.τ. του ΙΝΚΑ:

Ρόδος, 11 Ιουλίου 2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ξεκίνησαν από σήμερα, Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022 οι θερινές εκπτώσεις και θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου 2022. 

Το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου, υπενθυμίζει στους καταναλωτές τι πρέπει να προσέξουν κατά την περίοδο των εκπτώσεων: 

  • Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.
  • Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.
  • Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).
  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
  • καταστήματα εστίασης-λιανεμπόριο-ψυχαγωγία
  • Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
  • Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.
  • Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
  • Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
  • Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.
  • Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.
  • Ζητάτε απόδειξη με q number εφορίας
  • Οι εκπτώσεις κρύβουν πολλές παγίδες

 Ενημερωθείτε σωστά για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σας, ως πολίτες και καταναλωτές. Ο σωστά ενημερωμένος καταναλωτής, είναι ισχυρός!

Για το ΙΝΚΑ Νοτίου Αιγαίου

Ο πρόεδρος

Γιώργος Ευγενικός

inkapress1@gmail.com